Geoblog.pl    marcin954    Podróże    Studencka eskapada sprzed lat :-) (w przygotowaniu)    Hradec Kralowe - dawna stolica Czech
1996

Hradec Kralowe - dawna stolica Czech

Czechy
Czechy, Hradec Hralowe

Kolejnym naszym przystankiem było Hradec Kralove - miasto znajdujące się na wschód od czeskiej stolicy. To dawne miasto królewskie i w średniowieczu (do wojny 30-letniej) drugie miasto królestwa Czech. Hradec Kralove leży na wschód od stolicy i całkiem blisko od Kotliny Kłodzkiej. Architektura miasta jest podobna do tej w Pradzie, tylko z tą różnicą iż budynki mają mniej kondygnacji i ruch turystyczny jest wielokrotnie mniejszy. Charakterystyczne są kolorowe fasady, arkady i podcienia w kamieniczkach, to chyba charakterystyczna cecha czeskich starówek. Uliczki ciasne i nie brakuje wąskich schodów którymi można się dostać ulicy na ulicę.

Hradec Kralove jest na pewno warte odwiedzenia jak ktoś lubi klimat starówek i wędrowania po wąskich uliczkach. I jesli ktoś lubi Szwejkowe klimaty jak piwiarnie to polecam, my odwiedziliśmy jedną z nich.

Kolejny przystanek to Kudowa Zdrój.