Geoblog.pl    marcin954    Podróże    Malbork i nieco dalsze okolice    Radzyń Chełmiński - zamek Pana Samochodzika
2018

Radzyń Chełmiński - zamek Pana Samochodzika

Polska, Radzyń Chełmiński

Ruiny zamku krzyżackiego w Radzynie Chełmińskim o tyle różnią się od innych odwiedzonych przez nas zamków, że tam można zobaczyć jakby w oryginale jak takie zamki średniowieczne wyglądały. Tamtejszy zamek zbudowany w pierwszej połowie XIV wieku nie był przebudowywany i zachował oryginalny wygląd co czyni go równie ciekawym jak inne zamki w okolicy (poza zamkiem w Malborku). Nam bardzo się spodobała surowość czerwonej cegły tego zamku jak i fakt, że to w tym miejscu kręcono ulubiony film z młodości pt. "Samochodzik i Templariusze". Kto oglądał to może coś sobie przypomni haha!

Jakby nie było zamek w Radzyniu Chełmińskim robi wrażenie. Warto było nadłożyć drogi.

Marek
Marek - 2018-04-04 20:27
Choć silnie zrujnowany to naprawdę ciekawy, bo jako jedyny oprócz może Malborka sprawia wrażenie budowli wczesnośredniowiecznej, bez żadnych przebudówek, dobudówek etc. Ponoć w sezonie można wejść do środka i zobaczyć podziemia?