Geoblog.pl    marcin954    Podróże    Malbork i nieco dalsze okolice    Frombork - miasto M. Kopernika
2018

Frombork - miasto M. Kopernika

Polska, Frombork

Do Fromborka dotarliśmy około 15:30 co nie dawało nam wiele czasu na zwiedzanie. Poza sezonem wszystko jest tam zamykane o 16 więc my mając ograniczony wybór wybraliśmy wieżę widokową tzw. Wieżę Radziejowskiego. Widok z góry niezły, byłby lepszy gdyby pogada bardziej nam dopisała. W wieży zainstalowano wahadło Foucaulta, które udowadnia słuszność teorii wielkiego astronoma, pokazując że Ziemia nie tylko obiega Słońce ale także obraca się według swej własnej osi.

Mikołaj Kopernik przebywał we Fromborku od 1510 roku do swej śmierci i tam napisał swoje słynne dzieło: De revolutionibus orbium coelestium (O obrotach sfer niebieskich). Tym sposobem Mikołaj Kopernik rozpoczął rewolucję w nauce a swym dziełem zmienił sposób myślenia i postrzegania świata przez ludzi w świecie zachodnim. Nie mieliśmy niestety czasy aby zwiedzić muzeum Kopernika. Samo miasteczko jest bardzo małe i wszystkie obiekty o wartości turystycznej są skupione na Wzgórzu Katedralnym.

Na koniec poszliśmy na molo aby rzucić okiem na Zalew Wiślany z bliska. I tu takie małe zaskoczenie - była sobota, zimno, na wodzie nadal unosił się lód a po zmarzniętej plaży biegały dzieciaki mówiące po rosyjsku... Innych turystów chyba nie uświadczyliśmy, cóż dojazd do Fromborka nie należy od łatwych więc spodziewam się, iż większość turystów dociera tam drogę wodną.

Z Fromborka ruszyliśmy do Lidzbarka Warmińskiego.