Geoblog.pl    marcin954    Podróże    Studencka eskapada sprzed lat :-) (w przygotowaniu)    Bardo - Sanktuarium Maryjne w Górach Bardzkich.
1996

Bardo - Sanktuarium Maryjne w Górach Bardzkich.

Polska, Bardo

Bardzo Śląskie to malowniczo położone miasteczko w Górach Bardzkich nad przełomem Nysy Kłodzkiej. Bardzo jest miejscowością historyczną powiązaną z Polską - zostało założone w X wieku jako gród obronny. W średniowieczu kasztelanami i rycerzami rezydującymi w Bardzie byli wyłącznie Polacy. Przez kilka wieków miasto było własnością zakonu cystersów dlatego też w mieście powstał kult maryjny figury Matki Boskiej - figura będąca największym skarbem miasta jako oryginalny zabytek z wczesnego średniowiecza znajduje się w sanktuarium maryjnym.

Tutaj po zwiedzeniu miasteczko i zajrzeniu w parę kątów, postanowiliśmy zapoznać się z miejscowymi. Wstąpiliśmy więc do jakiegoś lokalu, gdzie oprócz napicia się można było coś zjeść. Po zapoznaniu się hałasowaliśmy wspólnie z kilkoma miejscowymi aż nas policja pogoniła. Nocowaliśmy u jednego biesiadników, który nam odstąpił jeden z pokoi w zamian za flaszkę. :-)