Geoblog.pl    marcin954    Podróże    Północna Walia - kraina gór, łąk i zamków króla Edwarda I    Zamek Caernarfon - główny zamek króla Edwarda I

Zamek Caernarfon - główny zamek króla Edwarda I

Wielka Brytania
Wielka Brytania, Caernarfon

Zamek Caernarfon to chyba najbardziej znana tego typu budowla w Walii. Budowę tego zamku rozpoczęto w 1283 r., zaraz po podboju Walii przez Edwarda I. Zamek ten występował jako model w kilku grach komputerowych, między innymi w Medieval Total War II. W czasie naszej tam bytności odbywały się jakieś pokazy miejscowego bractwa rycerskiego - walki na niby itp. Fajnie im wychodziło, bo widać było dbałość o detale strojów i namiotów jakie postawiono na dziedzińcu.

Zamek ten o ciekawym wyglądzie miał swoje zadanie w zamierzeniach Edwarda I - wraz z zamkami w Conwy, Harlech i Beaumaris miał oskrzydlić Snowdonię, gdzie w górach wciąż tliły się zarzewia buntów. Fortecę wybudowano przy brzegu zatoki.

Zamek zachował się jako ruina, lecz w środku zorganizowano kilka ekspozycji także jest co pooglądać poza ruinami i wspinaniem się wąskimi schodami na wieże zamkowe.

Miasto Caernarfon jest głównym ośrodkiem języka walijskiego w Walii, słyszałem ten język bardzo często krążąc ulicami ze znajomymi.

Na tym zamku przyszedł na świat następca tronu Edwarda I otrzymując jako pierwszy anglik tytuł księcia Walii.