Geoblog.pl    marcin954    Podróże    Służbowa podróż na wschodnie wybrzeże USA.    Wizyta na Manhattanie
2018

Wizyta na Manhattanie

Stany Zjednoczone Ameryki
Stany Zjednoczone Ameryki, New York

Do Nowego Jorku daleko od Somerset nie było, jednak nie pojechaliśmy tam samochodem nie chcąc ryzykować wpadnięcia w korek, problemów z parkowaniem i wysokiego haraczu za owy parking. Wybraliśmy opcję mniej ryzykowną i zaparkowaliśmy samochód w Bound Brook przy stacji kolejowej po czym wsiedliśmy w pociąg. Jedzie się około godziny, koszt 28 dolarów w obie strony. Były dwie przesiadki z powodu jakiejś awarii po drodze.

Po opuszczeniu Penn Station skierowaliśmy się w stronę Lower Manhattan. W nowym Jorku łatwo się odnaleźć ponieważ poprzeczne ulice (streets) są ponumerowane rosnące z północy na południe i wystarczy tyle widzieć aby mieć rozeznanie jak daleko do World Trade One Center czy City Hall. Aleje (avenues) idą numerycznie ze wschodu na zachód.

Była niedziela, zimno i wietrznie, na ulicach tłumów nie było. Nie tego się spodziewaliśmy, wydawaliśmy się pytać siebie nawzajem gdzie te tłumy... Wygląda na to, że Nowojorczycy gdy mają okazję to po prostu siedzą w domach zamiast kręcić się po Manhattanie.

Więcej informacji - patrz opisy zdjęć: