Geoblog.pl    marcin954    Podróże    Jesienny urlop 2010. Jedziemy do Bawarii & Tyrolu. Potem krótki wypad na Pomorze Gdańskie    Ponownie Szczecin. Kilkanaście panoram miasta zrobionych z wieży Zamku Książąt Pomorskich.

Polska, Szczecin

Miałem chwilę odsapki, więc pojechałem do miasta odwiedzić Chemosha, starego kumpla a przy okazji zrobiłem kilkanaście zdjęć miasta ze szczytu wieży Zamku Książąt Pomorskich. W wieży zamkowej znajduje się wahadło Foucaulta, będące doświadczalnym dowodem na ruch obrotowy Ziemi. Szczecińskie wahadło ma 28 metrów długości a obciążnik waży 76 kilogramów. Ciekawa sprawa, obecnie jak byłem na zamku wahadło było wyłączone, ponieważ następnego dnia wieża zamkowa nie była już dostępna. Akurat ładną pogodę trafiłem.

Z kumplami spotkałem się kilkakrotnie, z ekipa z treningów także ;-)

Pozdrowienia dla ludzi z karate oraz dla szczecińskich fanatyków RPGie ;-) I wszystkich tych, którym piwo samo się klei do spragnionych warg ;-)

Szczecin po Tall Ship Races zmienia się na lepsze, w centrum dużo się buduje, między innymi centrum handlowe Kaskada, na miejscu dawnej kilkupiętrowej restauracji, która spłonęła wiele lat temu. Biurowce nowe też mają stawiać, ale nie wiem dokładnie kiedy. Dana - dawna fabryka odzieżowa ma być wyburzona, ale nie wiem czy to się stało, jak ja byłem w mieście to szkielet nadal stał - powodem opóźnień były ptaszki i ich gniazda - ktoś "inteligentnie" usunął okna z budynku i zostawił go na kilka miesięcy, potem przyszli ekologowie i zablokowali inwestycję z powodu ptaszków. Opodal centrum handlowego Galaxy jest dziura wypełniona wodą i śmiećmi, prawie dokładnie naprzeciwko Chemosha domu i jak u niego to się czasami ni to naigrawamy ni to zastanawia co będzie dalej. Na razie są komary i syf, grunt kupiła firma kszak zarejestrowana w mieszkaniu na jakiegoś Hindusa... Na cóż właściciel gruntu zmieniał się za dwa razy, a dziura zdaję się być wieczną. Pisze o tym bo mnie nieco szlag trafia jak widzę ten brak gospodarności w tym mieście.

Podzamcze, czyli taka pseudostarówka (nasze szczecińskie cegły po wojnie poszły na odbudowę Warszawy) jest nadal parkingiem i ogólnie dość martwym miejscem, ale można tam sobie podejść jak się komuś mocno chce. Najciekawszym obiektem w Szczecinie jest Zamek Książąt Pomorskich, na uwagę zasługuje jego nocne oświetlenie.

Dołączam foty zrobione z wiaduktu na prawobrzeżu.